Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

keskiviikko 13. helmikuuta 2019

Varoituksen sana nettishoppailusta

Hyvää viikon puoltaväliä. Kerronpa heti tähän alkuun varoittavan esimerkin nettiostoksista! Olen omasta mielestäni ihan tarkkana netistä jotakin ostaessani, mutta kiireessä ja hätäillen ei kannattaisi ostoksia tehdä, kuten itse satuin tekemään ja sain sitten heti tuta sen myös. Ostin konserttiliput ja kun kyseessä oli konsertti jonka arvasin myyvän hyvin ja nopeasti, niin harkintakykyni herpaantui ja en kovin tarkaan miettinyt mistä liput tuli ostettua, pääasia oli vain saada kyseiset liput. Olen aiemminkin kyllä ostanut lippuja Tiketin kautta, mutta nyt tuli ostettua Sveitsiläisen lipputoimiston kautta ja se oli jonkinlainen virhearvio, johon kiinnitin huomiota vasta maksettuani liput jo. Olin tietysti iloinen saatuani liput ja kun sitten aloin myöhemmin katsoa tililtäni veloitettua summaa oli yllätykseni melkoinen, kun huomasin, että olin maksanut kahdesta lipusta, melkein kolmen lipun hinnan alkoivat hälytyskellot kilkattaa melkoisen kovaa, hetkinen....hetkinen....mitä???


Tarkistin lippujen yksikköhinnan ja veloitetun summan tililtäni ja kyllä,  loppusumma oli melkein kolmen lipun hinta, miten tässä näin pääsi käymään?? Googlasin nopeasti ostamani lippukaupam nimellä Googlesta kokemuksia kyseisestä yrityksestä ja voi sentään!!! Löysin monien pettyneiden kommentteja ja kommentteja siitä miten kyseinen yritys johtaa ihmisiä harhaan ja uskottelee, että lippuja on enää muutamia jäljellä ja saa asiakkaat tekemään nopeasti ostoksensa, näin kävi minullekin. Ostoksen tehdessäni, sain ilmoituksen, että lippuja k.o hintaan on enää pari jäljellä ja ostosaikaa niiden hankkimiseen vain muutamia minuutteja, mikä ei todellisuudessa ollut totta, kun myöhemmin katsoin tilannetta muiden lipputoimistojen sivuilta, lippuja oli edelleenkin myynnissä ja vieläpä edullisemmin juuri samoille paikoille, kuin mitä minäkin olin valinnut.


Otin yhteyttä pankkiin asian tiimoilta ja selitin tilanteen ja tiedustelin onko asialle mitään enää tehtävissä? Sain vastaukseksi, että hyvä kun olin pankkiin yhteydessä sekä kehotuksen koittaa olla kyseiseen lipunmyynti yritykseen yhteydessä ja odottaa heiltä sitten vastausta ylivelotukseen ja kehotuksen myös tehdä rikosilmoituksen. Tutkittuani kyseisestä lipunmyynti yrityksestä kirjoitettuja kommentteja useamman vuoden osalta, ei heidän toimintatapansa näytä muuttuneen, vaan markkinoinnissa ja myynnissä käytetään edelleen samoja argumentteja ja lipuista veloitetaan asiakkailta ylihintaa, uskottelemalla asiakkaille, että liput ovat melkein loppuunmyyty ja viimeisiä viedään ja että ostosaikaakin on vain hetki enää jos mielii lippuja kyseiseen hintaan. Ikävä huomata, että aika voimattomia ollaan sen suhteen miten vilpillistä markkinointia voi jatkaa yhä vaan, samanlaisia esimerkkejä toki löytyy esimerkiksi huonekaluliikkeiden loputtomasti jatkuvista alennusmyynnistä, loppuun- ja remonttimyynneistä,  joita ei saada kitkettyä edes uhkasakkojen avulla pois, vaan ne vai jatkuvat ja jatkuvat vuodesta toiseen.


Oletko sinä kokenut jotain vastaava nettishoppillessasi? Tarkkana pitää siis olla ja käyttää harkintaa ostoksissaan netin ihmeellisessä maailmassa tehdessään!!.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit blogissani, jätä toki myös kommenttisi, kiitos