Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

tiistai 1. elokuuta 2017

Tukholman kuulumiset ja elokuun alkua

Terkkuja kesäisestä Tukholmasta! Maanantaina lähdin kohti Tukholmaa ja jo heti alkumatkaa siivitti ihanan kesäinen sää, ennen laivaan pääsyä ehdimme nauttia sataman terassilla merimaisemaa katsellen, lasilliset kuplivaa ja tavarat hyttiin saatettuamme päätimme nauttia kesäillasta kannella istuskellen, ennen illallista. Ei olisi parempaa säätä voinut matkamme alkuun toivoa.

Tukholman saaristo on idyllisen kaunis!

Laiva oli pullollaan lomalaisia ja ruotsalaisia lomilta kotiinpäin Ruotsiin palaavia. Illallisen jälkeen kiertelimme katselemassa vähän mikä meno laivalla oli ja laivan tanssiravintolassa katsoimme vauhdikkaan shown, jonka jälkeen lähdimme nukkumaan, jotta seuraavana aamuna olisimme laivalla nautitun aamiaisen jälkeen, reippaina valmiina hyppäämään bussiin satamasta kohti Tukholman ostosmahdollisuuksia. Moni Tukholman kävijä ostaa varmasti jo laivalta bussi tai metroliput, koska ilman autoa matkustaville, se on helpoin ja kätevin tapa päästä satamasta vaivattomasti suoraan keskustaan. Ja mikä parasta;  päivä Tukholmassa risteilijät voivat jättää tietysti koko päiväksi hyttiinsä kaiken tarpeettoman, koska paluumatka tapahtuu samalla laivalla.

Niin kaunista...

Keskustasta aloitimme ostoskierroksemme,  ja etenimme valitsemiemme liikkeiden kautta piipahdukselle vanhaan kaupunkiin, palasimme ydinkeskustaan jatkamaan ostosten tekoa ja istahtamaan smoothielle, sekä lepuuttamaan jalkoja välipalaa nauttien. Kun jokainen oli löytänyt haluamansa,  olimmekin valmiita palaamaan viimeisellä bussivuorolla takaisin satamaan, ehtiäksemme juuri sopivaan aikaan ollaksemme ajoissa,  ennen laivan lähtöä satamassa kohti paluumatkaa.

Ruokailun jälkeen vielä taxfree ostokset ja kannelle nauttimaan leppeästä ja lämpimästä kesäillasta. Kuvattuani auringonlaskun ja merimaisemat siirryimme iltapalalle ja sen jälkeen höpöttelemään ja hyttiin pakkailemaan päivän ostokset. Aamulla vielä aamiaiselle, loput tavarat laukkuihin ja paluu kesäiseen Helsinkiin.Takana onnistunut miniloma ihanan kesäisessä Tukholmassa onnistui säiden, ostosten ja kaiken suhteen ihan täydellisesti.

Kyllä tätä kelpasi katsella...

Minulla oli kotoa lähtiessäni toiveena löytää syyssaapikkaat, bootsit tai kengät, sekä vanhan rikkoontuneen lompakkoni tilalle uusi ja nämä reissulta tuli myös kotiin. Tukholmassa oli vielä hyvin kesäalejen loppurysäykset käynnissä, joten sieltä teimme edullisia tosi kivoja löytöjä.