Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

Elämää lorvipäivän jälkeen

No niin...Earth hour on vietetty eilen illalla kynttilöiden lempeässä valossa ja kesäaika alkanut. Eilisen velttoiluni vastapainoksi olen sitten tänään ehkä vähän aikaansaavempi ja reippaampi:) Tosin jälleen sää ei ole ihan sitä mitä kuvaamisen kannalta toivoisi joten, ellei iltapäivään mennessä yhtään kirkastu, ei taida kuvaamisesta tulla mitään. Sää sinänsä ei estä kuvaamista, mutta ei ole kauhean mielekästä tehdä pitkää kävelylenkkiä räntä/ vesisateisessa säässä...juu ja tiedetään pukeutumis - ja asennekysymyshän se toki on:) Minulla onkin itseasiassa ostoslistalla tuulen- ja vedenpitävän, sekä hengittävän ulkoilupuvun hankinta, sillä sellaiselle minulla on käyttöä ympärivuoden, niin paljon tulee kuitenkin ulkoiltua.





Olen tässä viikonlopun aikana miettinyt, että pitäisiköhän sitä laittaa jotakin multaan itämään , kun ihan kohta on jo huhtikuu? Yleensä keväisin suunnittelen jo hyvissä ajoin mitä olisi kiva istuttaa ja kasvattaa, valitettava tosiasia on vaan se, että esikasvatetut kasvit kyllä melkein vaatisivat sen kasvihuoneen, jonne ne voisi sitten aikanaan siirtää. Olen monena vuotena kasvihuoneettomana siltikin esikasvattanut yhtä Ja toista, niin että keittiön ruokapöydästä iso osa on ollut täynnä esikasvatuspurnukoita, vaan nytpä ei ole, ei purnukan purnukkaa...ja harvalukuiset kukatkin odottelevat vielä keväistä multien vaihtoaan.





Voihan se olla, että keväthurahdus saa minutkin hetkenä minä hyvänsä pauloihinsa ja sitten minua jo viedäänkin puutarhamyymälään siemenpussi ja taimi ostoksille, johan joku asiantuntija antoi ihan luvankin laittaa ulos narsisseja ja helmililjoja ja jopa orvokkeja...olen kyllä monena vuotena itsekkin pääsiäisenä ostanut niitä ja laittanut ulos, nehän kestävät pikkupakkastakin. Puutarhamyymälässä käyminen herättää viimeistään sen uinuvan multasormeni ja voihan sen kevätistuttamisen aloittaa niistä rairuohoista tai ohrasta, mitä nyt pääsiäisruohokseen sitten valitseekaan.


Pääsiäinen on se toinen juhlapyhä jolloin on kiva vähän koristella kotia, tuoreet kukat maljakkoon, ne rairuhot tipuineen pöydille ja muutamia koristeita ja heti on koti keväinen:)
Mikä kaunis auringonpaiste ilmestyikään iltapäivällä tuulen kera?! Ja eikun kameran kanssa pienelle kävelylle ja kevään merkkejä bongaamaan ja löytyihän niitä.



No kovin pitkään  siitä auringonpaisteesta ei saanut nauttia, alle tunnin taisi kaikenkaikkiaan paistella,ja sitten alkoikin taas pilvitellä, onneksi ehdin ottaa kuvia edes vähän. Postauksen kaikki kuvat on otettu tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti