Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

sunnuntai 11. joulukuuta 2016

Sunnuntaini ja tontut

Minun aamuni alkavat yleensä aikaisin-olen siis ns.aamuihminen ja kahvi kuuluu aamuihini, kuten monella meistä. Kyllä minä käynnistyn teelläkin, mutta mieluiten kahvia:)
Näin kuvaamista harrastavan näkökulmasta, usein myös aamuisin saa upeita kuvia. Tämän aamuinen väri ilotulitus taivaanrannassa oli ehdottomasti näkemisen arvoinen...kun aurinko alkoi kohota taivaanranta värjäytyi oranssin, vaaleanpunaisen ja lilansävyihin ja koko upeus oli tipotiessään jo noin vartissa! Jos siis haluaa ikuistaa kameralla aamun huikeita hetkiä, kannattaa olla selvillä auringon nousun ajoista, sillä muutoin saattaa jäädä kuvat napsimatta, ellei ole valmiina juuri oikealla hetkellä.


Lilansävyistä näkymä vaihtui punertaviin ja lopuksi kelta-oranssisiksi




Tällaista näytelmää siis sain todistaa tämän kolmannen adventti sunnuntain aamuna!

Mietin, että mitä puuhailisin tänään ...ulkona on yllättävän kova pakkanen, ainakin aamusta yli kymmentä astetta näytti mittarin lukema. Päivään sisällytän ainakin sen eilen "skippaamani" ulkoilun ja kuvaamisen se on varma! Mutta ehtiihän sitä kokonaiseen päivään toki paljon muutakin.


Tällainen ihana luonnon  muovaama sydän osui kävelyreittini varrelle♡


Lähdin sitten ulos,  kun aurinkokin paistoi, aikas viileältä keli tuntuikin, mutta oli kaunista. Tällä kertaa törmäsinkin metsässä pariin veijariin! Aluksi luulin näkeväni vain väärin, mutta ei,  kyllä siellä selvästi puunrungon takaa pilkahti tonttulakit!


Kun jouluun on enää parisen viikkoa,  niin mielestäni voi jo hyvin ottaa tontut mukaan blogiinkin;) Kuvaamaan  lähtiessäni päätin ottaa tuon kuvissa vilahtelevan tonttukaksikon mukaani ja varsinaisiksi linssiluteiksihan  nuo osoittautuivatkin!


Olen itse joskus saanut lahjaksi iki-ihanan tonttukirjan; Tonttujen kutsu,   jossa seikkailevat Rien Poortvlietin ihanat tontut. Pikkutyttönä minä uskoin tiukasti tonttuhin ja Turun linnan tonttu-ukon olen tavannutkin, samaa perinnettä olen jatkanut omille pojillenikin, silloin  kun he olivat vielä pieniä. Luin viime viikolla jostakin artikkelin, ettei joidenkin psykologien mielestä pitäisi uskotella lapsille joulutonttu-ja pukkijuttuja, ja höpö, höpö sanon minä...mikä oli lapsuuden joulunodotuksessa ihan huippu jänskää...no tontut, jotka hakivat lahjatoivelistan ja pukin odotus!


Tontut kuuluvat myös oman kotini joulukoristeisiin, olen ostanut nämä tämän postauksen tontut  tänä vuonna, mutta minulla on myös muutamia muita, jotka ilmestyvät kodin joulukoristeluun.Tänään  lisäsin keittiön ja olohuoneen ikkuinoihin jouluvalot , keittiöön  tuli ledvaloin somistettu valkoinen kranssi,  jossa on helmiä ja pieniä kristalleja koristeena ja olohuoneeseen ikkuna, jossa on 4 kynttilää, tämä koriste löytyy varmasti monien kotoa,  se kun on yksinkertaisen kaunis ja sopii monenlaisiin koteihin.


Tämä veikeä parivaljakko tulee esiintymään blogissa varmasti jatkossakin. Oli kiva välillä kuvata vähän erilaista materiaalia kuin tavallisesti.

Hyvää kolmatta adventtia☆

1 kommentti: