Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

perjantai 18. marraskuuta 2016

Kivoja ajatuksia harmaan pimeään iltaan

Vaikka tänään onkin kiva päivä; perjantai, on myös ankean harmaata ja ikävän kostea sää! Ehkäpä juuri siksi olen yrittänyt miettiä mukavia asioita. Vaikka jouluun on vielä useita viikkoja on kiva jo vähän miettiä sitä;) En tykkää aloittaa koristeluja liian aikaisin, ettei joulufiilis tule etuajassa, yleensä pikkujouluna annan sitten jo vähän periksi ja laitan ainakin ne terassille ripustettavat pikkuvalot, muuten koristelen kotia pikkuhiljaa ja yleensä vasta jouluviikolla sitten laitan kaikki koristeet, kuusta lukuunottamatta paikoilleen, kuusi on se viimeinen "kruunu", joka tulee sisälle useimmiten vasta aatonaattona.


Minä pidän joulusta ja tykkään myös joulukoristeista ja niitä pitää olla ja useille koristeille on ihan tietty paikka kodissa, olen aika perinteinen tässä suhteessa, minua ei miellytä mustat tsi vaaleanpunaiset joulukoristeet, eikä niitä löydy meiltä. Mitenkäs teillä, laitatteko koristeita, tuleeko teille kuusi, pidättekö kynttilöistä, joulukukista? Oma vastaukseni edellä esitettyihin kysymyksiin on: KYLLÄ!


Entäpä jouluruuat, valmistatteko itse vai ostatteko valmiina, perinteiset vai uusia makuja joulupöytään, leivotteko jouluksi vai ostatteko valmiina? Onko perinnereseptejä, minulla on;  joulupipareihin ja lanttulaatikkoon, molemmat äidiltäni saatuja ja ainakin mummuni tekemiä, luultavasti myös äitini mummun, en ole tästä kyllä ihan varma, mutta melkoisella todennäköisyydellä asia on niin;)


Lahjoja vai ei? Tämäkin on yksi asia josta on monia mielipiteitä, minusta kukin tehköön niin kuin itselleen parhaimmaksi näkee. Meillä jouluun kyllä kuuluu lahjat, niin kuului lapsuudenkodissanikin. Tykkään suunitella mitä kenellekin lahjan saajalle ostan, joskus olen valmistanut lahjoja myös itse.Kyllä antamisessa on joku taika. Osallistutteko jouluna sitten hyväntekeväisyyteen? Tähänkin vastaan itse: kyllä. Muistan kun lapsuudessani katukuvaan aina ennen joulua ilmestyivät pelastusarmeijan joulupadat ja niihin laitettiin rahaa. Pieniksi käyneet, mutta hyvät vaatteet vietiin keräykseen. Itse osallistun työpaikkamme kautta Sos lapsikylien lapsille ostettavaan lahjakeräykseen, osallistun myös muihin keräyksiin, jotka koen itselleni mieluisiksi ja tarpeellisiksi.


Tulipas tästä näin joulun alla jo kovin joulupainotteinen postaus, mutta joulua kohtihan tässä jokatapauksessa mennään jo.

Mukavaa viikonloppua ja miettikää niitä kivoja ajatuksia☆

1 kommentti:

  1. Minä olen jo laittanut joulua. Joulukuusta emme tuo sisälle. Laatikot ostan myyjäisistä, lahjat vain omalle perheelle. Joulukortteja taas lähetän laajemmin sukulaisille sekä ystäville.

    VastaaPoista