Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

perjantai 7. lokakuuta 2016

Tietoturva varoitus!

Eilen illalla kun katselin blogini tilastoja,  yks' kaks ruudulle ilmestyi varoitus, missä kerrottiin, että blogini kautta yritetään/yritettiin anastaa esim.salasanojani ja tunnuslukujani yms. tietoja! Ja sen vuoksi yhteyteni blogiini katkaistiin välittömästi , siis mitä?!?



Luin nopeasti viestin ja olin aivan hämmentynyt...luin myös asian lisätiedot  mutta olin jotenkin niin ällikällä lyöty, etten tajunnut oikein  kunnolla, että mitä oikein tapahtui... hienoa kuitenkin  että blogger turvaa bloggareiden tilit tuollaisella"turva-asetuksella" tutkin tilastojani sitten muutenkin tarkemmin ja sitä mitä kautta blogiini on löydetty...yllätyin täysin siitäkin, suurin osa blogit sivuston kautta tai googlen, mutta joukossa oli minulle myös täysin vieraita sivustoja joiden kautta katselu oli tapahtunut. Klikkasin täysin sattumanvaraisesti yhtä tällaista ja sivu jonne klikkaus vei näytti täysin asiattomalta!! Olin täysin  tyrmistynyt ja ymmälläni, mitä kautta blogiini voikaan päätyä? Katsojia ja lukijoita on monista maista ja ymmärrän, että blogini nimi herättää mielenkiinnon ja luontokuvat, mutta silti olin todella hämmästynyt moisesta!




En tunne tätä puolta netin ihmeellisestä maailmasta näemmä lainkaan,  enkä haluakkaan tuntea, mutta tyrmistys oli kyllä melkoinen! Onko kukaan lukijoistani havainnut mitään vastaavanlaista oman bloginsa kautta tai saanut tuon kaltaista varoitusta? Jos joku on saanut ja tietää asiasta enemmän, kuulisin siitä mielelläni lisää.





Mukavaa viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti