Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

keskiviikko 12. lokakuuta 2016

Onko aurinko kadonnut & punatulkun näyttäytyminen

On se vaan kumma  miten valtavan iso merkitys auringolla meille on, enkä nyt puhu ainostaan elämää ylläpitävien ominaisuuksiensa vuoksi. Nyt kun on ollut ainakin täällä etelässä useampi harmaa auringoton päivä, niin alkaa miettimään, että koska mahtaa seuraavan kerran aurinko näyttäytyä?





Meilläpäin on edelleenkin aika paljon  pihlajanmarjoja puissa ja olen toivonut, että joku päivä näkisin  tilhet syömässä pihlajissa,  mutta sen sijaan tänään kun tulin   töistä huomasin kotipihan pihlajassa punatulkun! En ole nähnyt punatulkkuja vuosiin. Mietin heti, että olisi kiva saada siitä kuva, mutta linnut ovat arkoja ja nopealiikkeisiä,  etten edes rynnännyt hakemaan kameraani? Mutta tietoisuus siitä että niitä on pihapiirissä, ilahduttaa ja antaa toivoa, että ehkäpä joku päivä minua onnistaa ja saan kuviin niitä.



Olen aina silloin tällöin kuvannut myös kohdalle osuneita lintuja. Variksia rannalla, palokärkeä, tikkaa, västäräkkiä, lokkeja, joutsenia, sorsia ja muitakin...






Taidankin ottaa tavoitteekseni saada otettua muutamia lintukuvia, seuraan lintuja muutenkin ja ne ovat ihan kelpo kuvauskohde, kevät ja kesä saattaisivat kyllä olla otollisempia ajankohtia toteuttaa tätä kuvausproggista:)




Minä uskon, että aurinko kyllä näyttäytyy ennen ensi kesää, kannattaa olla optimisti:)

Mukavaa iltaa!

Olettekos te nähneet tilhiä tai närhiä aterioimassa pihlajissa tänä syksynä?

1 kommentti: