Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

torstai 1. syyskuuta 2016

Syyskuu alkoi leivontapäivällä

Hyvää syksyn alkua, noin niin kun "virallisesti", onhan tänään 1. päivä syyskuuta. Minä aloitin syyskuun leivontapäivällä, on mahdollista että saan vanhan ystäväni kylään huomenna todella pitkästä aikaa ja on kiva vähän puuhastella sitä silmällä pitäen. Syksyllä kuuluu leipoa omppupiirakkaa ja toinen suosikeistani on suolainen broileripiirakka.




Ei tämä syyskuu tuon sään puolesta kovin huonosti pyörähtänyt käyntiin, aamulla mittari näytti yli + 16C, eikä edes satanut! Syksyllä aletaan usein vähän"kotoilemaan" on kiva viettää aikaa kotosalla ja puuhailla kesän menojen jälkeen kaikkea ihan vaan kotosalla ja kutsua ystäviä kotiin ja silloin on kiva tarjoilla vaikkapa jotain itse leivottua, eikös vaan? Vaikkei olisikaan mikään kodin hengetär, pystyy kyllä melko pienellä vaivalla loihtimaan kahvipöytään tarjottavia. Netistä löytyy roppakaupalla ohjeita, ei muuta kuin rohkeasti vaan kokeilemaan.





Minä olen sellainen leipoja, että teen sitä aina silloin tällöin...joskus innostun kokeilemaan jostakin saatua,  lehdestä bongattua tai netistä löydettyä ohjetta ja jouluksi leivon aina, se kuuluu perinteisiini;) Oletteko te kovia leipomaan tai kokkailemaan? Noudatatteko ohjeita vai oletteko enemmän sellaisia vähän sinnepäin ja kokeilevia? Minä olen vähän molempia, ensimmäistä kertaa kokeillessani jotakin ohjetta niin yleensä yritän noudattaa suht tarkasti ohjetta,  mutta kokkaillessa saatan kyllä vähän soveltaa; )


Leivontapäivä alkaa kääntyä illaksi tai on jo kääntynyt ja syyskuu on korkattu, mukavia leivontahetkiä mikäli innostutte leipomaan ja kivaa syyskuuta, sitä ihan oikeaa syksyä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti