Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

lauantai 24. syyskuuta 2016

Maisemakuvakisa ja lauantai jutut

Hei pääkaupunkiseutulaiset Hesarista huomasin, että käynnissä on HS:n maisemakuvakisa, eli Helsinkiläiset, Vantaalaiset, Espoolaiset ja Kauniaislaiset voivat ottaa maisemakuvan omasta ikkunastaan tai parvekkeeltaan ja osallistua keskiviikkoon 28.9.2016 mennessä tähän kisaan ja, jutun lopussa valokuvaaja Sami Kelo antaa vielä vinkit onnistuneeseen maisemakuvaukseen. Avautuuko juuri sinun kotisi ikkunasta huikea maisema?


Luin jonkun blogista eilen, että tänään lauantaina on kuvien tallennuspäivä eli älkää jättäkö kuvianne ainoastaan kännykän tai koneenne muistiin,  vaan tallentakaa ne ulkoiselle kovalevylle, sillä jos sattuisi nin ikävästi, että puhelin tai kone rikkoontuvaisivat, eikä kuvia olisi mihinkään muualle tallennettu, olisikin katastrofi valmis, se sitten niistä kuvista! Kannattaa siis varmistaa, että ainakin ne tärkeimmät kuvasi ovat varmassa tallessa! 



Nukuin aamupuolella yötä jostakin syystä kovin huonosti ja nousinkin viikonloppu aamuuni jo kuuden nurkilla...no, olen muutenkin aamuvirkku, joten eipä tuo minua kauheasti haitanut. Kun nousee ajoissa ehtii päivän aikana vaikka ja mitä.
Niinpä kävin tekemässä viikonlopun ostokset ja tietysti silmiini osui kivat moniväriset Callunat, jotka päätyivät ostoskassiini myöskin, ja hei, onko teistä kukaan testannut vielä tv:ssäkin mainostettua Lidl:n tosi edullista kosmetiikkasarja Cieniä? Minä olen nyt ns.mainoksenuhri ja ostin testattavaksi kyseisen sarjan päivä-ja yövoiteen, BB-meikkivoiteen, sekä korjaavan hiustenhoito tuotteen, kerron sitten jossain kohtaa miltä kyseiset tuotteet vaikuttavat.




Katsotaan, että tuleeko tänään lähdettyä ulkoilemaan ja kuvaamaan? Tein kauppareissuni kävellen ja aika syksyinen tuo sää on...ei sada, mutta on aika pilvistä ja asteita alle kymmenen. Toisaalta sää on mikä on ja pukeutua voi sen mukaisesti, että sen puolesta kyllä voisi käydä kävelyllä.

Oikein mukavaa lauantaita!!



1 kommentti:

  1. Mä olen osan kuvista tallentanut ulkoiselle kovalevylle. Nyt taas on tullut sen jälkeen paljon kuvia, jotenka toi homma pitäis tehdä uudestaan. Kyllä harmittais jos kuvat häviäisivät.

    VastaaPoista