Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

maanantai 26. syyskuuta 2016

Eilinen sunnuntai ja tulevan viikon suunnittelua

Viikonlopun vietto tapoja on kovin monenlaisia, arjen viikonloppu katkaisee ihanasti; kaksi kokonaista päivää jotka voi käyttää juuri miten mieli tekee. Itse pidän viikonloppu aamuista, kun herättyään omaan tahtiinsa ilman kellon soittoa ei ole kiire minnekkään. Minulla on tapana keittää kahvit ja sitten lukea tabletilta lehdet ja blogit. Sunnuntaina olin varannut pesutuvan heti aamusta ja hoidin sen alta pois. Olin miettinyt tekeväni pellisen pizzaa sunnuntaina ja innostuin samalla tekemään myös pullataikinan, siinä pizzan teossa ja korva-ja pikkupullien leivonnassa
vierähtikin mukavissa puuhissa tovi, viikonlopuissa ihan parasta on kiireettömyys.











Ollaankos siellä kovia leipomaan tai kokkailemaan? Minä tykkään kyllä tehdä molempia ja varsinkin juuri viikonloppuisin kun voi täysin rauhassa puuhailla, eikä ole työpäivää takana, silloin leivonta tai vähän aikaa vievempi kokkaileminenkin on vain mukavaa.




Onko teillä tapana suunnitella esimerkiksi aina tuleva viikko ja sitä seuraava viikonloppu etukäteen tai viikon ruokalistat, vai toimitteko inspiraation ja eteen tulevien juttujen pohjalta? Minä teen vähän molempia, toisinaan, jos edessä on viikko jolloin tiedän olevan paljon muuta tehtävää, jaottelen tehtäviä eri päiville, ostokset määräytyvät vähän senkin mukaan tietysti mitä tarvitaan ja olen saattanut kyllä miettiä viikolla tehtäviä ruokia etukäteen, suunittelu hahmottaa minulle jotenkin arkea paremmin, teen myös ostoslistan etukäteen.



Mukavaa viikonalkua!!

1 kommentti: