Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

tiistai 5. heinäkuuta 2016

Mansikka-aika

Tänään on ollut puuhakas päivä, aloitin sen kirjasto käynnillä, niin no joo ja piipahdinhan mä myös kirjakaupan alessa, sitä ei voinut ohittaa.Jos joku muuten sattuu olemaan orientin ruoan ystävä, niin suosittelen pistäytymään Akateemisessa kirjakaupassa, hyvässä alessa sieltä tarttui minunkin mukaani keittokirja ja toiseksi löydökseni Mad Success, seikkailijan self-help(Mad Ventures) ja kun kerran alennusmyynnit on käynnissä oli niissäkin pikaisesti pyörähdettävä.



Mutta pääasia on tänään ollut mansikat, nuo iki-ihanat kesäherkut. Minulla kuuluu kesään mansikoiden säilöntä, ja hilloa tuli tänään keiteltyä, osa meni pakkaseen, ja kesän ehdoton on mansikkakakku, joka sekin tuli tänään väsättyä. Hieman työlästä ja aikaa vievää tuo mansikoiden säilöntä on, mutta mielestäni vaivan arvoista.



Mansikan satokausihan on tänä kesänä noin viikon pari etuajassa, ja sää on mikä on, en tiedä mitä 5 kg:a maksaa torilla tai tilalta itse poimien, minä hain mansikat ulkomyynnistä kaupan edestä, ja mielestäni hyvään hintaan, kotimaisia ja minä suosin aina yleensä tiettyä lajiketta, johon olen ollut aikaisemminkin tyytyväinen. Mansikkakakku jotenkin mielestäni vaan kuuluu kesään, jotenkin siitä on tullut tapa, että se tehdään. Ja voin vakuutta, että kuppi kahvia ja pala mansikkakakkua kruunaa lomalaisen päivän.



Tämän päivän puuhissa minua ei ole edes tämä pilvinen ja vähän helteistä kesäpäivää viileämpi sääkään häirinnyt, toivottavasti teilläkin on ollut kiva päivä, olittepa sitten lomalla tai töissä!









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti