Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Ulkoilua ja kuvaamista sateen loputtua

Loppuihan se sade viimeinkin, minun teki jo mieleni ulos kuvaamaan ja kroppakin jo kaipasi liikkeelle lähtöä. Kuten viime viikolla jo kerroinkin oli minulla mielessäni muutama kuvauskohde ja tänään nyt sitten pääsin kuvaamaan juuri tätä toista kohdetta. Tosin aika epävarmoin mielin lähdin matkaan, koska olin vain kuullut tästä kohteesta, mutta en ollut varma tarkasta sijainnistakaan, oli vain jonkinlainen aavistus mistä sen, tai oikeastaan ne, voisi mahdollisesti löytää ja kuinkas ollakaan minua onnisti ja kohde bongattiin. Joutsen poikasineen oli rannan tuntumassa ja ne eivät ollet aluuen ainoat kuvauskohteet, meriharakat ja Kanadan hanhet olivat poikasineen myös rannassa ja toki olin innoissani huomatessani, että pääsen kuvaamaan myös niitä.
Tämä ensimmäinen kuva oli itsellenikin tosi iso yllätys, huomsin vasta kuvia koneelle ladattessani, että tiirahan taitaa olla joko kiinostunut joutsenen poikasista? Tai sitten se on syöksymässä kalan kimppuun?!



Meriharakat löytyivät luodon kärjestä, sain kävellä melko lähelle ja kuvata niitäkin ihan kaikessa rauhassa, myöskään Kanadan hanhet eivät häiriintyneet minusta millään tavalla.



Tämä kuvauskohde oli itselleni tosi mieluisa ja tällä reissulla, yritin käyttää useita eri säätöjä kamerassani ja muistin jopa asettaa pilvisen kuvausasetuksen, joka helposti kuvaamaan innostuessa unohtuu. Kasvit, eläimet ja maisemat ovat kiinostavia mutta myös vähän haasteellisiakin kohteita; eläimet liikkuvat usein nopeasti ja varoittamatta, asia jota en itse ole vielä kertaakaan kokeillut kuvattessani, on kameran tukijalat, olen toki hyödyntänyt kiviä, muureja yms. tukeakseni kameraa. Aijon tämän kesän kuluessa tehdä myös kuvsusreissun, missä otan tukijalat mukaan.



Minua jotenkin mielyttää rannat, laiturit ja veneet... ja mistäköhän tämä sitten kertookaan? Kun olin ollut kuvaamassa jo hyvän aikaa ja pikku hiljaa palailemassa kotiin päin, alkoi pikku tihkutus, melkein alkoi harmittaa, mutta olin niin fiiliksissä kuitenkin siitä, että ylipäätään pääsin ulos luontoon sateen jälkeen, etten antanut pikku tihkun masentaa hyvää fiilistäni ja kotiin saavuttuani, ei satanut lainkaan, hassua miten muutaman kilometrin päässä sää voi olla aivan erilainen ja sadekuurothan ovat usein paikallisia.



Tuleva viikko onkin lyhyt, koska Juhannus katkaisee sen mukavasti, luulenpa että monet meistä suunittelevat sään mukaan juhannuksen viettoaan. Toivotaan, että saamme viettää keskikesän juhlaa kauniissa kesäsäässä ja lämpö hellisi.



Ihanaista sunnuntai illan jatkoa ja mukavaa viikonalkua!



























Ei kommentteja:

Lähetä kommentti