Harrastelija valokuvaajan valokuvaus aiheinen blogi, jossa jaan kuviani ja bloggailen muistakin minua innostavista asioista.

perjantai 20. toukokuuta 2016

Kasvun ihmeitä ja ajatukset viikonloppuun

Tänään olen kylvänyt tämän kevään viimeiset siemenet ja taimet multaan luullakseni;) Nythän on luvattu , lämmintä...alkuviikosta, jopa melkein hellettä, joten istutusaika on mitä optimaalisin. Aina ei ole tiedossa isoa satoa, mutta on kiva seurata kasvua ja puuhastella kasvien, vihannesten, yrttien ja kukkien parissa. Ei tämä ihan tähän kyllä vielä jää...herneitä, papuja ja muutama tomaatintaimi ainakin löytävät vielä meille.



Minä ihailen puutarhoja ja hyvin hoidettuja kasvimaita, mietin usein, että miten pahasti minulla menisi istuttamis puuhat överiksi, jos meillä olisi ihan oikea iso piha tai puutarha, että sikäli hyvä että ei ole, vaikka sellainen ihana olisikin;)
Ymmärrän ihmisiä, jotka menettävät sydämensä puutarhalle, mutta en sitä, että siitä tulee ikäänkuin työleiri ja kaikki liikenevä aika menee sen hoitamiseen. Vanha jopa hieman villiintynyt piha tai puutarha vie kyllä minun sydämeni, enkä ole modernien, vatupasseilla suunniteltujen design puutarhojen ihailija, täytyy olla omaperäistä ja vähän rosoista, vanhoja ruukkuja, isoäidin perennoja ja paljon kukkia, sellaisesta minä pidän♡



Viikonloppu on ihan jo käsillä...mitähän sitä tekisi? Jospa ihan vaan nauttisi ja laittaisi terassin kesäkuntoon. Kävisi vähän kuvailemassa ja ulkoilisi ja ihalisi luontoa, joka on mielestäni juuri nyt ihan parhaimmillaan.




Aurinkoista, lämmintä ja ihanaa viikonloppua!










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti